Fejlfinding – DKT WAVE2.

Tag et kig her, hvis der er noget, der driller.
Som regel er løsningen helt enkel.

  • Generel troubleshooting – den helt korte

    Hvis dine enheder ikke fungerer optimalt, udfør følgende handlinger. Stop så snart du har løst problemet.

    • Trin 1: Tjek installationen og enhedernes lysdioder, hvis du oplever problemer.
    • Trin 2: Sluk og tænd for strømmen på de enheder der ikke virker.
    • Trin 3: Download DKT WAVE2 app og opdater enhedernes firmware
    • Trin 4: Sluk og tænd for din operatørs router.
    • Trin 5: Reset de enheder der ikke fungerer optimalt, og geninstaller enhederne via den installationsguide der var vedlagt din enhed da du modtog dem.

    Disse fem trin vil løse langt hovedparten af dine problemer.

    Du kan derudover finde gode råd til optimering af dit hjemmenetværk her.

  • Hvordan tjekker jeg om min installation er rigtig?

    WAVE2 WIFI MESH AIR

    Kig på lysdioderne på din enhed. Den øverste viser om der er strøm til enheden, den midterste om der er LAN forbindelse og den nederste om der er WiFi.

    Hvis ingen dioder lyser, skal du tjekke om der reelt er strøm til enheden. Med en Air model skal du tjekke om adapteren er ordentligt tilsluttet, og om der er strøm i den stikkontakt du har tilsluttet enheden til. Hvis du er i tvivl om der er strøm i stikket, kan du tilslutte din telefons oplader eller en bordlampe, og se om der er strøm.

    Den første enhed skal sættes til routeren med et internetkabel, da den får internettet fra routeren. Med en korrekt installation vil alle tre dioder lyse grønt. Lyser den midterste enhed ikke, er der problemer med internetkablet fra routeren og til enheden. Prøv at skifte kabel, eller sæt kablet i en anden udgang på din router. Lyser den nederste diode orange, er enheden ikke installeret. Du skal derfor gennemgå den installationsguide du fik med sammen med enheden, eller du kan downloade den her.

    Ved de øvrige enheder, skal du også kigge på lysdioderne. Hvis du har kablet dine WAVE2 Air WiFi Mesh via kabel, vil en rigtig installation vise grønt lys i alle dioder. Er de tilkoblet via WiFi, vil den øverste og nederste diode lyse grønt. Hvis den nederste diode lyser orange, er denne ikke opsat korrekt, og du skal derfor følge installationsguiden.

  • Tænd og sluk for enhederne

    Sluk for stikkontakten, eller tag adapterstikket ud af din enhed. Tæl til 20, og sæt derefter strøm til din enhed igen.

  • Hvordan downloader jeg appen og opdaterer jeg firmware på mine enheder?

    Hent DKT HomeMesh appen i App Store eller Google Play.

    Sørg for at din telefon eller tablet er tilknyttet det WiFi netværk som dine enheder skaber. Åbn appen på din telefon eller tablet, og indtast den kode (SSiD) du har givet dine enheder. Hvis du ikke kan huske denne kode, så nulstil dine enheder og geninstaller dem.

    I nederste højre hjørne, trykker du på knappen tools. Hvis der er et lille rødt tal øverst på knappen FIRMWARE UPGRADE er der en opdatering. Afvent at enhederne opdaterer.

  • Kan jeg tilgå Wave2 menu fra PC eller uden installeret app?

    Det anbefales at du så vidt muligt benytter app ved opsætning, men det er også muligt at tilgå enhederne fra en forbundet Telefon, Tablet eller PC med browser på adressen dktwifimesh.dk

  • Hvordan slukker jeg for min operatørs router?

    Gå over til din router, find strømkablet. Tag dette kabel ud af routeren, tæl til 20, og sæt stikket i igen. Afvent at routeren genstarter.

  • Hvordan nulstiller jeg mine enheder?

    Der sidder en lille knap på venstre side af din enhed. Hold denne knap nede, indtil lysdioderne blinker. Dette vil resette enheden til den dens senest opdaterede firmware. Gennemgå derefter installationsguiden du fik tilsendt med din enhed.

  • Det virker ikke som om mine DKT WAVE2 Air WiFi Mesh enheder kan finde hinanden

    Prøv at minimere hvor langt der er imellem dine enheder. Hvis du har downloadet appen kan du også bruge denne for at sikre, at dine enheder kan finde hinanden. Hvis du tilgår dit netværk, og en eller flere af dine enheder ikke er at se i appen, kan du overveje om du skal købe en Air enhed mere, da dit hjem kan være for stort til, at dit antal enheder kan give tilstrækkelig dækning.

  • Jeg har kablet nogle af mine enheder, men nu virker det ikke

    Du kan ikke køre både kablet og ikke kablet kommunikation med dine DKT WAVE2 WiFi Mesh enheder. Enten skal de alle være kablet, eller også skal alle sammen kommunikere via WiFi.

  • Jeg har gjort alt dette, men mine enheder virker stadig ikke

    Kontakt DKT WAVE2 support for at ombytte din enhed.

  • Jeg har gennemgået hele processen, men jeg synes stadig ikke DKT WAVE2 Mesh har gjort mit hjemmenetværk bedre

    Hvis du har købt en DKT WAVE2 Air, og dine enheder ikke er kablet, foreslår vi at du prøver at kable dem. Det kræver kun et internetkabel fra din router til dine øvrige Air enheder. Hvis dette ikke løser dit problem, kan det være at vores enheder ikke kan løse dit problem. Du kan derfor benytte dig af vores fulde returret indenfor 30 dage af dit køb. Den gælder også selvom du har taget enhederne i brug.

  • Jeg kan ikke se noget trådløst netværk på mine enheder

    Det kan skyldes, at radioerne ikke er tændt i dine WAVE2 Mesh enheder. Du skal sikre dig, at enhederne er koblet på en router, og har fået en IP adresse via routerens DHCP server. Først herefter vil radioenhederne tænde, og du vil kunne se enhederne med din telefons/tablets/PCs trådløse netværk.

  • Jeg har forsøgt at opgradere firmware på alle mine WAVE2 enheder fra min DKT HomeMesh app, men der er en eller flere som ikke er opgraderet korrekt

    Der vil kunne forekomme uhensigtsmæssigheder, hvis du kører backhaul (returtrafik) via DKT WAVE2 Air, da flere udefrakommende parametre kan spille ind under download. Enhederne har både et aktivt og backup flash image af firmwaren, så hvis der er gået noget galt under opgraderingen, vil enheden altid vælge backup firmwaren og starte med denne. Herefter kan du via DKT HomeMesh appen prøve at opgradere enhederne igen.

  • Jeg kan ikke få mit IPTV signal fra routeren til min set-top box igennem trådløst. Jeg oplever at der er sort skærm på mit TV, når jeg skifter kanaler på set-top boxen. Internet og OTT TV/internet/streaming virker fint, men almindeligt flow TV streames ikke.

    Flere danske bredbåndsudbydere tillader ikke, at man sætter 3. parts trådløst udstyr på routerens dedikerede TV-porte, hvilket betyder at routeren ”lukker ned” for TV signalet. Du bør kontakte din udbyder med henblik på yderligere support. Trådløs distribution af TV dedikeret til TV bokse er i disse tilfælde desværre ikke muligt via WAVE2 Mesh enhederne, men de kan dog stadig med fordel anvendes til internet eller andre streaming services.

  • Min DKT HomeMesh app ”hænger”, og kan ikke skabe forbindelse til WAVE2 enhederne

    Typisk vil det være fordi, at du ikke er koblet på Mesh netværket med din telefon/tablet. Appen kan kun åbnes, hvis du har forbindelse til WAVE2 enhederne trådløst.

DKT WAVE2 Support

Fakturering og levering

Danmark

Din ordre

Indkøbsvogn

Du har ingen varer i indkøbsvognen